FOREBYGGING AV SELVMORD


Hei! - Jeg er en rumensk psykiater som jobber i Rogaland fylke, jeg har vært i Norge siden oktober 2010., Jeg vil be dere å skrive en kort artikkel om selvmordsforebygging. Det finnes veldig lite offentlig undervisning og informasjon i Romania i generelt om mentalhelse, og vi vet at spesielt at unge mennesker er i risikogruppen på grunn av av rus og emosjonelle lidelser. Derfor ender det dessverre med selvmord for noen.
 
Kan dere printe den vedlagte listen med vanlige spørsmål om selvmordsrisiko og selvsmordstanker? Og etterpå oversette og spre den i Romania - er det mulig å gjøre det ? Jeg lite om massemedia. Men jeg er interessert å hjelpe rumenere slik som jeg hjelper nordmenn nå.
 
 
Tusen takk ! Med vennlig hilsen Eugen Craciun | epost: eucraciun@gmail.com
 
ROMANIAPOSTEN: Det kan være at noen av våre lesere jobber i helsevesenet på tvers av grensene - eller har kontakt med noen som jobber med mental helse her i Romania. Da kan eventuelt disse ta kontakt med deg og gjøre en mer eksakt strategi på det du ønsker å gjøre. Ellers kan du skrive til DET RUMENSKE HELSEDEPARTEMENTET, du finner flere adresser på siden deres http://www.ms.gov.ro/

Send oss en epost

Flyplasskoder Romania

Flyplasskoder Romania